Κείμενο υποδοχής

If I had to choose between music, dance or photography, I would choose all three, for I am enchanted with music, thrilled by dance and redeemed by photography!
Αν έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα στη μουσική, το χορό και τη φωτογραφία, θα επέλεγα και τις τρεις τέχνες. Η μουσική με μαγεύει, ο χορός με ενθουσιάζει και η φωτογραφία με λυτρώνει!...

Σάββατο, 18 Ιουνίου 2011

Αφιέρωμα στο Θέμη Ανδρεάδη / Tribute to Themis Andreadis


Θα ξεκινήσω το μικρό αφιέρωμα για τον Θέμη, με ένα κείμενο υποδοχής που έχει στις "Βασικές πληροφορίες" του,  στο facebook

"Πρέπει να φανταστούμε τον Σίσυφο ευτυχισμένο'' γιατί, αρκεί ένα μικρό τίποτα, ώστε όλα να ξαναγεννηθούν. Παρόλο που εμφανίζομαι γυμνός , μέσα απ΄αυτές τις γραμμές , εντούτοις παραμένω , απ' όλες τις πλευρές , αθέατος ...




Βιογραφικό σημείωμα (από τη σελίδα του στο facebook)
Γεννήθηκε την παραμονή πρωτοχρονιάς του 1950 στα προσφυγικά της Καλλιθέας. Άρχισε να ασχολείται με την μουσική στα 15 του μαθαίνοντας κλασσική κιθάρα με δάσκαλο τον Νότη Μαυρουδή. Ήταν ο πρώτος του μαθητής. Ο Μαυρουδής του γνώρισε και τα τραγουδιστικά στέκια της εποχής που ήταν οι μπουάτ του Νέου Κύματος.
Επηρεαζόμενος από αυτό το διαφορετικό της εποχής σε ηλικία 16 ετών, άρχισε να βάζει μουσικές σε ποιήματα απο τις «Ανθολογίες» και σε στίχους φίλων του και δικούς του και να τα τραγουδά στις μπουάτ.
Έτσι το 1966 τον βρίσκουμε να τραγουδά στη «παράγκα» με την Καίτη Χωματά και το Μιχάλη Βιολάρη.
Ακολούθησαν οι εξής συνεργασίες:
1967 με τον Γιώργο Μαρίνο, τη Σοφία Σπυράτου, τη Δέσποινα Γλέζου και τον Συνθέτη Γ.Σπανό στο πιάνο, στα «Ταβάνια».
1967 πάλι με τη Κ.Χωματά και τον Μ.Βιολάρη.
1968 κ΄ 1969 με την Αρλέτα κ΄ τον Τασο Καρακατσάνη στο πιάνο.
Το 1971 γνωρίζεται με τον συνθέτη Γ.Μαρκόπουλο και τραγουδά για 2 χρόνια στην ιστορική μπουάτ «Λήδρα» με τον αξέχαστο Νίκο Ξυλούρη , τη Μέμη Σπυράτου, τη Δάφνη Ζούνη και τον Σταύρο Πασπαράκη, συμμετέχοντας παράλληλα σε πολλές εκδηλώσεις και συναυλίες του Γ.Μαρκόπουλου.
Το 1972 μπαίνει και στη δισκογραφία ερμηνεύοντας τραγούδια του Μαρκόπουλου όπως το «Του άντρα του πολλά βαρύ», «Ο Ταρζάν», «Όχι, δεν πρέπει να συναντηθούμε» (στιχ. Γ.Χρονά), «Που πάτε, λοιπόν» (στιχ. Γ.Σκούρτη).

Το 1973 είναι σημαδιακό γιατί γνωρίζεται με τον Γιάννη Λογοθέτη, γνωστό και ως ΛοΓο, και σε συνεργασία με τον συνθέτη και μουσικό Γ.Κιουρκτσόγλου, και, σχεδόν εν αγνοία τους, ξεκινούν ένα στυλ τραγουδιού που έμελλε να έχει μεγάλη επιτυχία και να καταγραφεί ως «Σατιρικό τραγούδι». Είτε μαζί με τον ΛοΓο είτε με άλλους συνεργάτες, ο Ανδρεάδης συνέχισε με μεγάλη επιτυχία εώς το 1980 αυτό το τραγούδι, που ουσιαστικά τον καθιέρωσε.

Δισκογραφία:
1973: «Γελοιογραφίες»
1974: «Κάτι άλλο μου θυμίζει»
1975: «Ο πρωταθλητής»
1976: «Ο Ανδρεάδης τραγουδά Λογοθέτη»
1977: «Θεμιτά και Αθέμιτα»
1978: «Ο Θέμης που πάει παντού»
1980: «Ως Εξής»
1982: «Σαν ξαφνικό ταξείδι»
1986: «Βάλε το ράδιο στη διαπασών»

Παράλληλα συνεργάζεται και με άλλους συνθέτες σε άλμπουμ τους όπως:
1972: ''Διάλειμμα'' του Γιάννη Μαρκόπουλου μαζί με τον Ν. Ξυλούρη , Μέμη Σπυράτου, Δάφνη Ζούνη.
1973: ''Χρυσός Δίσκος'' με νέους συνθέτες και στιχουργούς ,βραβευθέντες απο τον διαγωνισμό του περιοδικού ''Ταχυδρόμος'' σε ενορχήστρωση και επιμέλεια του Λ. Κηλαηδόνη και την συμμετοχή γνωστών τραγουδιστών.
1974: «Διαδρομή» του Γ.Χατζηνάσιου μαζί με τη Δ.Γαλάνη, Μ.Μητσιά και Στ. Κόκοτα.
1974: «Σταθμός μηδέν» του Μ.Πλέσσα, μαζί με τη Δ.Γαλάνη.
1975: «Τα παιδικά» του Χρ.Χάλαρη μαζί με Δ.Γαλάνη και
Χρύσανθο.
1976: με την Νινή Ζαχά στο άλμπουμ ''Θεμιτά κι΄Αθέμιτα '' και ''ο Θέμης που πάει παντού''
1976: Με τον συνθέτη Βασίλη Δημητρίου στο άλμπουμ ''ο Πρωταθλητής''
1977: «Το Πανόραμα» των Μ.Πλέσσα- Κ.Βίρβου.
1989 : '' η Παρεούλα'' των Χρ. Μουζακίτη-Θ. Βερύκιου με την συμμετοχή των Β. Παπκωνσταντίνου , Αρλέτας.Σ. Μπουλά.

Και πολλές άλλες συμμετοχές με νέους τότε συνθέτες όπως τον Ν.Καρβέλα- Χρ.Κυριαζή- Γ.Καραλή και άλλους.
Έχει συνεργασθεί με τους:
Ν.Ξυλούρη, Β.Μοσχολιού, Μ.Μητσιά, Δ.Γαλάνη, Γ.Πάριο, Τ.Βοσκόπουλο, Γ.Καλαντζή, Γ.Ζαμπέτα, Π.Πάνου, Λ.Διαμάντη, Δ.Μητροπάνο, Σωτ.Μπέλου, Μαρίζα Κωχ, Μαρία Δημητριάδη , Δούκισσα,Φίλιππα Νικολάου,Κ. Σμοκοβίτη, Γιάννη Πουλόπουλο, και πολλούς άλλους, έχοντας στο πλάι του πολύτιμη παρτενέρ, την ηθοποιό Χριστίνα Βαρζοπούλου.

Το 1990, έχοντας πάντα κατά νου ότι οι «εκπτώσεις», οι συμβιβασμοί και ό,τι άλλο θεωρείται αναγκαίο έως απαραίτητο σ’αυτούς τους χώρους, είναι στοιχεία ξένα και αδιαπραγμάτευτα προς την ιδιοσυγκρασία του, αποφασίζει να αποχωρήσει από την ενεργό δράση. 


"Τραγούδι για καφενεία". Ίσως, το καλύτερο τραγούδι της δισκογραφίας του. Από το δίσκο "Σαν ξαφνικό ταξίδι".



Θέμης Ανδρεάδης - Σοφία Μιχαηλίδου
'' Τραγούδι για καφενεία ''
Μουσική Θέμης Ανδρεάδης
Στίχοι Μάνος Ελευθερίου
Ενορχήστρωση Τάσος Καρακατσάνης
Απο το Άλμπουμ ''Σαν Ξαφνικό Ταξίδι ''
Παραγωγή Θ. Ανδρεάδης 1982
2η κυκλοφορία 2003 ''Protasis''


Με την ευκαιρία  της έκδοσης του "Πρωταθλητή" σε CD, ας διαβάσουμε τι λέει ο Τάσος Κριτσιώλης στο oldmusiccorner.gr:

ΘΕΜΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ
«Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ» (MINOS MSM 263)
Τον Θέμη Ανδρεάδη τον άκουσα για πρώτη φορά σε ηλικία περίπου τριών ετών να ερμηνεύει το τραγούδι των τίτλων της αγαπημένης μου παιδικής σειράς «Μάγια η μέλισσα» και μου είχε κάνει εντύπωση η ζεστή κι ευχάριστη φωνή του τόσο από την τηλεόραση, όσο και από τον ομώνυμο δίσκο που μου είχαν αγοράσει οι γονείς μου. Μεγαλώνοντας σιγά-σιγά, ανακάλυψα ότι εκείνος είχε πει σε πρώτη εκτέλεση πασίγνωστα τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου όπως τον «Ταρζάν», «Του άντρα του πολλά βαρύ» και «Όχι δεν πρέπει», ενώ είχε συνεργαστεί με τον Γιώργο Χατζηνάσιο στη «Διαδρομή», με τον Χριστόδουλο Χάλαρη στα «Παιδικά» και με τον Μίμη Πλέσσα στο «Σταθμό μηδέν».
Ωστόσο, η ουσιαστική του καθιέρωση επετεύχθη μετά τη συνάντησή του με τον Γιάννη Λογοθέτη, πιο γνωστού ως «Λογό». Οι δυο τους έγραψαν σπουδαία ιστορία στο χώρο του σατιρικού τραγουδιού και αναμφισβήτητα άνοιξαν ένα νέο δρόμο στη δισκογραφία, στα χνάρια του οποίου βάδισε αργότερα με τεράστια επιτυχία και αποδοχή ο ένας και μοναδικός Χάρρυ Κλυνν.

Μετά λοιπόν από δύο επιτυχημένες δισκογραφικές συνεργασίες Ανδρεάδη και Λογοθέτη στην τότε "Columbia" («Γελοιογραφίες» και «Κάτι άλλο μου θυμίζει»), ο τραγουδιστής μεταπηδά στην "MINOS" και τον Δεκέμβριο του 1975 κυκλοφορεί τον πρώτο προσωπικό του δίσκο χωρίς τη συμμετοχή του «Λογό», ο οποίος είχε συμβόλαιο με το «αντίπαλο δέος». Η πρώτη πλευρά του περιλαμβάνει προπολεμικά λαϊκά και ρεμπέτικα με σκωπτικό χαρακτήρα τα οποία διάλεξε ο Κώστας Χατζηδουλής, ενώ η δεύτερη τραγούδια του ίδιου του Ανδρεάδη, του Βασίλη Δημητρίου και δύο επανεκτελέσεις κομματιών του Διονύση Σαββόπουλου.
Το όλο αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, ωστόσο δε συνέβη το ίδιο και με το εμπορικό κι έτσι η «μεταγραφή» του Λογοθέτη κρίθηκε απαραίτητη, για να έλθουν την επόμενη χρονιά οι μεγάλες επιτυχίες «Η πεθερά μου», «Η Λούλα» και το «Είμαι πολύ ωραίος» (μουσική Λυκούργου Μαρκέα) μέσα από το δίσκο «Ο Θέμης Ανδρεάδης τραγουδά Λογοθέτη».
Επιστρέφοντας στον «Πρωταθλητή», να πούμε ότι τις δεύτερες φωνές στα ρεμπέτικα της πρώτης πλευράς κάνει η Χάρις Αλεξίου την οποία ο τραγουδιστής ευχαριστεί με σημείωμά του στο οπισθόφυλλο, ενώ στον ίδιο χώρο κάνει μιαν αναφορά σ' αυτά τα παλιά τραγούδια και πώς τα ανακάλυψε. Στο εσώφυλλο υπάρχουν φωτογραφίες από το στούντιο κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης, καθώς και σκίτσα που αφορούν τα προπολεμικά κομμάτια φτιαγμένα από τον Νίκο Μαρουλάκη.
Η παραγωγή είναι του Αχιλλέα Θεοφίλου και η ηχογράφηση έγινε στα στούντιο της "Columbia" με ηχολήπτες τον Στέλιο Γιαννακόπουλο και τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο. Την ενορχήστρωση και τη διεύθυνση ορχήστρας επιμελήθηκε ο Τάσος Καρακατσάνης, εκτός από τα τραγούδια του Βασίλη Δημητρίου που ενορχήστρωσε και διηύθυνε ο ίδιος ο συνθέτης.
Και κάτι τελευταίο. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που έπειτα από προσπάθεια αρκετών ετών κατάφερα να συγκεντρώσω στη δισκοθήκη μου όλες τις δουλειές του Ανδρεάδη που υπάρχουν μόνο σε βινύλιο κι αξίζει τον κόπο να τις ψάξετε (με εξαίρεση τον «Πρωταθλητή» που κυκλοφόρησε και σε CD αλλά έχει αποσυρθεί) και χάρηκα ιδιαίτερα που τον είδα στην τηλεόραση έπειτα από πολλά χρόνια στην εκπομπή της κ. Διγενή το περασμένο Σάββατο...
Τα τραγούδια του δίσκου
1. Η πλύστρα (Ρ. Εσκενάζυ)
2. Στου Λινάρδου (Π. Τούντα)
3. Το σακάκι (Στ. Κηρομύτη)
4. Το σοφεράκι (Π. Τούντα)
5. Το καλοκαίρι (Π. Τούντα)
6. Σωματική ανάγκη (Δ. Σαββόπουλου)
7. Στο δρόμο (Θ. Ανδρεάδη-Μ. Φωτιάδη)
8. Ο πολιτευτής (Δ. Σαββόπουλου)
9. Πουλάκι χάρτινο (Θ. Ανδρεάδη-Μ. Ελευθερίου)
10. Το παζάρι (Β. Δημητρίου-Μ. Ελευθερίου)
11. Ο Θωμάς (Β. Δημητρίου-Κ. Μουρσελά)
12. Των Αγίων Πάντων (Β. Δημητρίου-Μ. Ελευθερίου)

Του Τάσου Κριτσιώλη από το http://old.musiccorner.gr/extras/record/021.html

2 σχόλια:

  1. Όταν έβγαλε τον πρώτο του δίσκο ήμουν 8 χρονών και τα τραγούδια του τα έμαθα από τον πατέρα μου. Λόγω ηλικίας με ενθουσίαζαν αυτά με σατυρικό περιεχόμενο. Όταν μεγάλωσα τα είδα και με "άλλο μάτι" .... Πραγματικά "καλός" και προπάντων σεμνός καλλιτέχνης !!!

    Υ.Γ. Μου κάνει εντύπωση που είναι .... φίλος σου (χοχοχοχο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στην ανακοίνωση που έκανα στη σελίδα του στο fb, είχα γράψει: "ΘΕΜΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ! ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΕΧΩ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΣΤΟ BLOG ΜΟΥ. Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΙΓΚΟΡ ΣΤΡΑΒΙΝΣΚΥ! ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΧΩΡΑΝΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΜΑΖΙ..." και αυτός απάντησε: "Καλημέρα Χρήστο ! Ευχαριστώ για το αφιέρωμα στην αφεντομουτσουνάδα μου ... Βέβαια , δεν αποδέχομαι τις ''συγκρίσεις'' με τους Τιτάνες της Μουσικής , με κάνουν να κοκκινίζω και δεν είναι μόνο απο μετριοπάθεια ! Μου αρκεί η επισήμανση , του καλού καλλιτέχνη ...( αν και ο μόνος βέβαιος κριτής , παραμένει ο Πανδαμάτωρ Χρόνος ) Να ΄σαι καλά και να τα λέμε !" . ΣΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΣΕΜΝΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΗΛΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή