Mitsuko Uchida. Γεννήθηκε στο Atami, μια πόλη της Ιαπωνίας κοντά στο Τόκιο. Ο πατέρας της, διπλωμάτης καριέρας, μετακόμισε στη Βιέννη όταν αυτή ήταν 12 χρόνων. Έτσι, καθόλου παράξενο, πήρε το δρόμο της μουσικής με σπουδές στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης. Ακόμα και όταν ο πατέρας της, μετά από πέντε χρόνια, μετακόμισε στην Ιαπωνία η Mitsuko έμεινε στη Βιέννη συνεχίζοντας τις σπουδές της.
Το 1969 (μη ρωτάτε ηλικίες) κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Διαγωνισμό Μπετόβεν στη Βιέννη και το 1970, το 2ο βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Φρεντερικ Σοπέν και το 1975 στο Λιντς το δεύτερο βραβείο σε διαγωνισμό πιάνου.
Το όνομά της είναι ταυτισμένο, κυρίως, με τον Μόζαρτ αφού έχει παίξει και ηχογραφήσει σχεδόν όλα του τα έργα που είναι για πιάνο. Δικαίως χαρακτηρίστηκε ως "υψηλή ιέρεια του Μότσαρτ" ("high priestess of Mozart"). Έχει τόσο πολύ μελετήσει τα έργα του συνθέτη, σχεδόν τα πάντα, που εχει διεισδύσει στην πολυπλοκότητα της μουσικής του και στην πηγή της μεγαλοφυϊας του.
Αν και ο Μότσαρτ είναι η πρώτη της επιλογή, αρνείται να σχετίζεται μόνο με τον Μότσαρτ και τον αποκλεισμό άλλων συνθετών που αγαπάει πάρα πολύ. Έτσι στο ρεπερτόριο των συναυλιών της και στη δισκογραφία της, θα δείξει ότι, όντως υπάρχουν και άλλοι συνθέτες κοντά στην καρδιά της. Ολοκληρωμένες ηχογραφήσεις έχει κάνει και για τα έργα του Μπετόβεν, του Σούμπερτ, του Σοπέν, του Σένμπεργκ και του Ντεπισί.
Σε κάθε συνθέτη του οποίου τα έργα εκτελεί, αφιερώνει το ίδιο χρόνο για μελέτη και προσεκτική προετοιμασία, όπως κάνει και για τον Μότσαρτ. Σήμερα, η Mitsuko Uchida συνεχίζει τις συνεργασίες της με διακεκριμένους μουσικούς και ορχήστρες του κόσμου.
Wikipedia
Discography
Αν και ο Μότσαρτ είναι η πρώτη της επιλογή, αρνείται να σχετίζεται μόνο με τον Μότσαρτ και τον αποκλεισμό άλλων συνθετών που αγαπάει πάρα πολύ. Έτσι στο ρεπερτόριο των συναυλιών της και στη δισκογραφία της, θα δείξει ότι, όντως υπάρχουν και άλλοι συνθέτες κοντά στην καρδιά της. Ολοκληρωμένες ηχογραφήσεις έχει κάνει και για τα έργα του Μπετόβεν, του Σούμπερτ, του Σοπέν, του Σένμπεργκ και του Ντεπισί.
Σε κάθε συνθέτη του οποίου τα έργα εκτελεί, αφιερώνει το ίδιο χρόνο για μελέτη και προσεκτική προετοιμασία, όπως κάνει και για τον Μότσαρτ. Σήμερα, η Mitsuko Uchida συνεχίζει τις συνεργασίες της με διακεκριμένους μουσικούς και ορχήστρες του κόσμου.
Wikipedia
Discography
Biography
When she began piano lessons at an early age as part of her traditional Japanese education and even after she had shown demonstrable talent on the keyboard, no one in the Uchida household in Tokyo could have imagined that someday she would become the world's " high priestess of Mozart" and be hailed as one of the "supreme Schubert pianists" of our time. She would have been raised as a dutiful diplomat's daughter to become perhaps at best a model Japanese housewife, had her uncommon love for Western music not intervened.
Today, much is made of the "Mozart Effect" on children. It remains arguable whether or not listening to Mozart's music enhances a child's IQ but, more than the routine piano lessons, it must have made quite an impression in the young Uchida's mind. In an interview with the Detroit Free press, she recalled listening to her father's collection of classical recordings by European composers but it was Mozart she listened to "again and again."
Read MoreToday, much is made of the "Mozart Effect" on children. It remains arguable whether or not listening to Mozart's music enhances a child's IQ but, more than the routine piano lessons, it must have made quite an impression in the young Uchida's mind. In an interview with the Detroit Free press, she recalled listening to her father's collection of classical recordings by European composers but it was Mozart she listened to "again and again."
Ας την ακούσουμε, λοιπόν, να παίζει τα Κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα Νο17, 18 και 24 του Μότσαρτ και θα διαπιστώσετε ότι "και λίγα έγραψα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου