Για να μη λέτε ότι ασχολούμαι μόνο μέ ξένους πιανίστες και μάλιστα όμορφες γυναίκες, σήμερα σας έχω ένα αστέρι δικό μας, άριστο δεξιοτέχνη του πιάνου και ταλαντούχο συνθέτη, με προσωπικό στυλ, και ομορφόπαιδο (σε αντίβαρο του γυναικείου φύλου), τον Βασίλη Τσαμπρόπουλο. Είναι ένας δεινός κλασικός ερμηνευτής, έχοντας παράλληλα το χάρισμα του αυτοσχεδιασμού, που διαπερνά ανάμεσα στα είδη και τις φόρμες, που εμπλουτίζονται από τις πλούσιες καταβολές του από τη παγκόσμια μουσική παράδοση, τη δική του Ελλάδα και δημιουργεί έναν ήχο που είναι απόλυτα προσωπικός και αναγνωρίσιμος, κατορθώνοντας να προσφέρει την εμπειρία της απόλυτης μουσικής απόλαυσης.
Ο Τσαμπρόπουλος στέφθηκε αρχικά με δάφνες για τις ερμηνείες του σε έργα ευρωπαίων κλασικών και ρομαντικών και ρώσων συνθετών του 20ου αιώνα, πρωτού ασχοληθεί με τη τζαζ και τους αυτοσχεδιασμούς. Ο κλασικός τρόπος εκτέλεσης μεταβιβάστικε άριστα στο παίξιμο του στη τζαζ μουσική. Δεν επιθυμεί την παράλληλη συνόδευσή του από κρουστά, και έτσι αφήνει το αριστερό του χέρι να δράσει ανεξάρτητα πολύ περισσότερο.
Θεωρείται ειδικός σε έργα των Μπετόβεν, Μότζαρτ, Σοπέν και Σούμαν, αλλά είναι και ικανός συνθέτης (έχοντας κάνει μάλιστα συνθέσεις και για τον συνάδελφό του Βλαντιμίρ Ασκενάζυ).
Ένα μικρό βιογραφικό από την προσωπική του ιστοσελίδα
(Short biography HERE )
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας πιανίστας και σύνθετης Βασίλης Τσαμπρόπουλος έχει αναγνωριστεί προ πολλού ως ένας εξαιρετικά προικισμένος καλλιτέχνης που καταπιάνεται με πολυποίκιλα μουσικά ιδιώματα . Φημίζεται ως κλασσικός πιανίστας, ερμηνευτής μουσικής του 19ου και 20ου αιώνα, ενώ αρχίζει και δημιουργείται διεθνώς ένα αυξανόμενο κλίμα αναγνώρισης για τις αυτοσχεδιαστικές και συνθετικές του ικανότητες.
Ως παιδί θαύμα με ξεχωριστές δεξιότητες, άρχισε να κερδίζει βραβεία σε διεθνείς μουσικούς διαγωνισμούς μόλις σε ηλικία δέκα ετών. Αποφοιτώντας από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών σε ηλικία δεκαπέντε ετών, συνέχισε τις σπουδές του με υποτροφία του κοινωφελούς ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης στο Ωδείο του Παρισιού, στη διεθνή ακαδημία του Ζαλτσμπουργκ και στη σχολή Julliard της Νέας Υόρκης, με φημισμένους δάσκαλους όπως οι Rudolf Serkin και η Tatiana Nikolayeva.
Κεντρικό άξονα του ρεπερτορίου του αποτελούν έργα του Μπετόβεν, του Μότσαρτ, του Σοπέν και του Μπαχ, αλλά και συνθέσεις της Ρωσικής σχολής καθώς έχει ερμηνεύσει επανειλημμένα έργα του Ραχμάνινοφ, του Προκόβιεφ και του Σκριαμπιν. Ωστόσο το τεράστιο εύρος του ρεπερτορίου του ξεπερνά τα εκατό έργα και εκτείνεται από την προκλασσική περίοδο μέχρι τις σύγχρονες μουσικές αναζητήσεις του αιώνα μας, περιλαμβάνοντας αρκετά κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα.
Κεντρικό άξονα του ρεπερτορίου του αποτελούν έργα του Μπετόβεν, του Μότσαρτ, του Σοπέν και του Μπαχ, αλλά και συνθέσεις της Ρωσικής σχολής καθώς έχει ερμηνεύσει επανειλημμένα έργα του Ραχμάνινοφ, του Προκόβιεφ και του Σκριαμπιν. Ωστόσο το τεράστιο εύρος του ρεπερτορίου του ξεπερνά τα εκατό έργα και εκτείνεται από την προκλασσική περίοδο μέχρι τις σύγχρονες μουσικές αναζητήσεις του αιώνα μας, περιλαμβάνοντας αρκετά κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα.
Μετά τις διακρίσεις του σε μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς (Τορόντο, Μπουζόνι, Λίντς) άρχισε η διεθνής σταδιοδρομία του με εμφανίσεις σε μουσικά κέντρα και φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη. Έχει αναγνωριστεί από τους κριτικούς και το κοινό ως γνήσιος αλλά ταυτόχρονα και ανανεωτικός ερμηνευτής της ρομαντικής μουσικής, ενώ έχει χαρακτηριστεί και διεθνώς ως ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους πιανίστες της γενιάς του.
Ως σολίστ έχει συμπράξει με τις Ορχήστρες Φιλαρμονική της Τσεχίας, Φιλαρμονική του Χιούστον, Συμφωνική της Γιούτα, Συμφωνική της Λυών ,Ορχήστρα της Ιταλικής Ραδιοφωνίας, Ορχήστρα Δωματίου Βουδαπέστης, Καμεράτα, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Αλέα, και άλλες ενώ παράλληλα έχει εμφανιστεί σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ (Λυών, Σπολέτο, Ρώμης, Βαρκελώνης, Αθηνών) και πολλά αλλά. Συνεργάστηκε με κορυφαίους Έλληνες και ξένους αρχιμουσικούς όπως ο Β. Ασκενάζυ, ο Μ. Γιάνσον, ο ΓΚ. Χέρτινγκ, ο Χανς Γκραφ, ο Τσου Χουει, ο Μ. Κοντι, ο Α. Παρίδης, ο Μ. Χατζιδάκις, ο Α. Μυράτ, ο Θ. Αντωνίου, ο Μ. Λογιάδης κ.α. Έχει εμφανίσει πολλές φορές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, και στο Ηρώδειο.
Το έργο του 12 Πρελούδια για πιάνο τα συνέθεσε για τον κορυφαίο πιανίστα και αρχιμουσικό Vladimir Ashkenazy,o οποίος εξέφρασε το θαυμασμό του για τον ήχο και τα δεξιοτεχνικά προσόντα του σύνθετη. Εκτός από τα έργα για πιάνο έχει γράψει έργα για βιολί, τσέλο, για ορχήστρα και για διάφορα οργανικά σύνολα. Από το 2000 συνεργάζεται με τη διεθνή δισκογραφική εταιρία ΕCΜ και έχει ηχογραφήσει τρεις δίσκους. Το τρίο Τσαμπρόπουλος, Andersen, Marshall φέρνοντας νέα ηχοχρώματα στη σύγχρονη αισθητική του αυτοσχεδιασμού, αποτελεί ένα από τα καλύτερα μουσικά σχήματα. Με το πιάνο τρίο του ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος έχει κάνει αρκετές Ευρωπαϊκές περιοδείες παίζοντας σε μεγάλα τζαζ φεστιβάλ με μεγάλη επιτυχία. Για την περίοδο 2003-2004 έχει προγραμματίσει συναυλίες στη Γερμανία, Ιταλία, Νορβηγία, Αυστρία, Αγγλία και Ελλάδα.
Παράλληλα με τη σταδιοδρομία του ως πιανίστας της κλασσικής και τζαζ μουσικής προσκαλείται συχνά να διδάξει ανώτερους κύκλους μαθημάτων πιάνου, καθώς και ειδικές σειρές σεμιναρίου τζαζ και αυτοσχεδιασμού. Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος ζει με την οικογένεια του στην Αθήνα.
Παράλληλα με τη σταδιοδρομία του ως πιανίστας της κλασσικής και τζαζ μουσικής προσκαλείται συχνά να διδάξει ανώτερους κύκλους μαθημάτων πιάνου, καθώς και ειδικές σειρές σεμιναρίου τζαζ και αυτοσχεδιασμού. Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος ζει με την οικογένεια του στην Αθήνα.
Εδώ, στα τρία πρώτα YouTube θα ακούσετε να παίζει με την τσελίστρια Anja Lechner και στο τέταρτο, ένα σόλο δικό του. Σε όλα θα ανακαλύψετε ήχους και χρώματα από τη βυζαντινή και εκκλησιαστική μουσική, όπως το "Η ζωή εν Τάφω" κ.ά. και θα είσθε μέσα στο μελαγχολικό και θρησκευτικό πνεύμα των ημερών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου